Wednesday, September 19, 2012

Ular masuk umah huhuhu





Hai U olls

Raya dah abis kan... fuh lega rasanya sbb senak dh mkn makanan kat jemputan hari raya... sedap mmg sedap tapi takut dh nk telan lagi byk kalori yg dh mmg tepu kat keliling bdn .. Alhamdullilah, sekejapnya dah abis raya...

Nak citer citer yg 3 minggu lepas ... **vongokkan ..citer semua back dated

Maid aku bgtau kat laman tepi umah aku ada ular tedung hitam menceroboh...kus semangattt aku tergamam dengar..best part masa tu phne umah aku tk function..so maid aku panik tak tau nk bgtau sapa... aku plak ari kejadian balik lmbt sbb sibuk kat opis arrange event department. Laki aku plak tak penah2 balik lmbt dr 8 mlm...tup2 ari tu dia smpi umah 830pm. Smpi depan pintu aku dh pelik..apsal umah aku bertutup rapat pintu grill n pintu kayu... selalu kalau belum maghrib still tak tutup lagi pintu kayu depan tu

Sampai jek dlm umah anak aku bukak pintu jerit2

"Mummy...today got big long black worm

Jay plak menjerit" Not worm la sheena...snake la...

Hah??? berderau darah aku... pastu maid aku citerla... siap tunjuk bukti gambar yg dia sempat snap tapi aku tk sempat upload lg... Makkk Aiii..besar tu...

Mula2 dia main2 kat pokok kari aku..kat tepi dapur aku...masa tu la maid aku yg tgh leka memasak tnampak kelibat dia... Maid aku cepat2 tutup pintu dapur..pastu intai kat sliding door.  Pastu nampak dia menyusur tepi laman aku lalu tepi sangkar kucen aku ... nasib dia tak patuk kucen2 persian aku tu..huhu....  lepas dah jalan2..bersiar2 tepi laman...dia singgah tepi pasu pokok cili aku...ada nmpk katak tepi pasu...boleh drop by makan katak tepi tu plak...time nila maid aku snap gambar ular tu baham katak....  adeihhh seriau aku tgk...  Masa kejadian..anak2 aku mjerit2 excited tgk... haiissh..dia ingat tgk kat zoo ke??? aku yg ngeri bygkan...kalaula ular tu masuk dlm umah..pastu patuk anak2 aku ..tk ke haru



lepas hari kejadian... laki aku segera beli belerang kat kedai hardware....tabur keliling umah

pastu...check hari2 phne umah make sure bfungsi takut apa2 jd kat umah
pastu sehari sekali atleast call anak2 nk check apa2 takut jd apa2
pastu.... lepas seminggu dr kejadian kami tjumpa sarung kulit ular tepi pintu keter naza aku kat tepi laman depan... adeih!!! lagila seriau...maknanya ular tu masih ada di sekeliling area umah kami

So?? DI MANA ULAR ITU SEKARANG???

Tak mo pikir...doa2 la jgn ada lagi kat situ..syoooh..syoooh...g la tempat lain..huhuhu

No comments: