Monday, August 9, 2010

Celebration everywhere... Its the day... it his day... Its my beloved hubby's birthday... =)

Celebration...celebration...mcm bagus jek kan nk celebrate sana sini
tapi apakan daya... demi suami terchenta... aku gagahkan juga zig zagkan kad plastik yg ada
kang kalau tak celebrate...kecik plak ati dia... merajuk tak sudah
sapa yg susah??aku gak yg susah hati ...tido mlm takde sapa nk teman sbb dia tido kat tilam bawah.. hehehhe
(takpe..kalau merajuk gak aku tau ubat nk kasi dia kawan aku balik ngeeehhhhh)



emm...jumaat lepas bizday suami tersayang... so aku paksa dia ambik half day
aku plan nk ajak dia g mkn2 kat satu tpt tu.. ( sbb ada promosi.. pki kad amex, buffet dinner buy 1 free 1..berbaloi2)
malangnyer laki aku tu kan ke keje mlm ...so ... halfday dia adalah selepas kul 7.30mlm...
gedebak gedebuk sampai umah ala2 pukul 8.15..nk mandi siap gitu gini... mau aku smpi tpt tu kul 9.45mlm
buffet abis kul 10.30mlm...tak berbaloi sungguh huhuhuhuhu (aik tadi kata berbaloi2...statement belit2 hihihik)
so tukau plan ke Subang Empire ** not so bad... best gak tpt ni rupanya =)



so mula2 dlm keter dok kompius ..g Chili's ke...g Italianese???Chili's ke?? ke??
balik je mkn maggi kat umah??? selamat duit aku... =P
kalau g Chili's.. Jay dapat kids meal FOC...kat Italianese..


aku tak penah try ada dpt apa2 free tk???
maybe cuma dapat free resit bil hihihi....



so... emmm... kami pilih ke Chili's jekla.... senang nk pikir
every year celebrate mcm ni...bowing gak...
last year TGIF, dis year Chili's next year..TGIF...bla..bla...blaa
kena tukau ni... apa kata next year kita celebrate kat umah jek sayang...


hehehhee poket rabak ler..
tapi sbb nanti takut dia kecik hati...tradisi ni masih di teruskan lagi...
kita tgk ler nanti... kalau rezeki masih menyebelahi kita...
Insyallah kita celebrate takat mana yg mampu yer =)



So... ni ialah occasion sesama kami sekeluarga...

** tak bwk si kembar sbb mlm sgt...nanti dua2 cranky... susah nk handle



Jay yg over blow the candle...takpela kan Daddy

kasi canlar dak bujang sowang ni excited lelebih

walauuuupun bizday Daddy dia...di yg over excited nyanyi

Bizday 2 u Daddy...



Sedap tapi sbb mkn bertiga jek

skit jek luak... alangkah membazirnyer...




Sibuk daddy layan anak bujang sowang ni



Emmm...kenyang sgtler Daddy... 2kali refill..

mau tak blotted perut mcm ikan buntal.....


I want to draw fish daddy... move..move..

sgt kerek anak aku ni... semua benda dia tolak

nasib tak jatuh...adeihhhhhhh

Jay:Daddy... ni apa ni??? fish ke dugong???

Daddy:kenapa rupa dia mcm Mummy?????

Mummy: Whattt???? Dadddyyyyyy

Daddy: jom lariiiiiiiiiiiii Jay..


Makanan Mummy...


Pembuka menu kami....


Buffalow Chicken wing...

Tapi mana buffalow nyer??? aik??


Jay nyer menu... FOC

aik...?? ada tulang ???

Daddy nyer keje

Daddynyer menu...Rib Eye + chicken apa tah


Air Mango..bottomless

refill la berapa kali pun...

**paling larat 2 kali jek la... tu pun setengah gelas dah surrender


Jay nyer... nyum nyum


Daddy nyer... tak suka sbb campur tah hapa2

Me ... while jay sibuk melukis ikan...

kaler2...tapi aku tgk mcm conteng2 jek lebih


Daddy cikgu...jay sudentnyer







Ada tokoh kan????


Pastu ni plak ialah occasion aku dgn BFF family kitaorg
Initially aku plan nk buat surprise party utk laki aku
konon2 nk celebrate bizday dia dgn BFF dia kat RedBox IOI Ahad tu...
ntah camne ...sambutan hangat2 tahi ayam itik nila... hanya 1 family jek yg confirm nk join
yg lain2 ada masalah lain yg tk dapat di elakkan... maybe next time jekla...
so dgn penuh gigih aku seret dak2 kenit 3 org tu ikut sekali


hehehehe akhirnya kami ke Lala Chong @ Ara Damansara....
plan ingat nk makan murah dari Red Box sbb buffet mlm kat Red Box mahal RM43nett sowang...
sekali cost bertukar menjadi lagi mahal ...hihihi... adeiih...apa sudah jadi nok???
takpelaaa... layan jekla...kan Rabu ni kan puasa... kita berbuka air masak jekla sayang =)
okla... ni la antaranya gambar2 yg sempat aku snap...
layan jekla...


** gambar makanan tk sempat snap sbb lapar sgt
ada gambar sesi potong cake tapi di snap oleh profesional photog... nanti kalau ada aku bubuh ekk =P

Lalallalalala Chong

I told already.. r sure u want to bring this twin...
ahahahahhahar... disaster ok... last2 kitaorg
tak aman nk mkn... Sheena sibuk ambik chopstik
dok cucuk2 lubang lantai kat kedai tu
Jaffriell jd follower... larang skit nangis guling2 atas lantai
Jay lak sibuk nk wash hand jek... adeihhh.. penat mak nok
end up.. semua org tgk meja kitaorg yg haru biru
"centre of attraction" ok...

Daddy say no!!! stop knocking the aquarium...
Sheena: don't want!!
Daddy:????? eiiiiiii.....

Sila tgk Jay buat apa???? tgh mkn cili padi
tiba2 jek aku dgr dia jerit2....
hahahahhahar mcm citer sang kancil dgn monyet tu...
mummy dah kata jgn jay.... haaaa..rasakan

Ni plak situasi dlm keter aku ... this is the main reason napa aku kena gak
pakai keter mpv... tak kisah la walaupun mpv aku ni dah tahap tukun
aku redha jek demi keselesaan anak2 aku... diaorg boleh bebas duduk bangun
nk lompat2 ke... tkde hal... tapi actually agak susah gak nk kawal diaorg bila dok dlm ni
sbbnya mmg sowang2 tk reti dok diam... esspecially si adik..Jaffriellall da way akan berdiri walaupun dah larang suwuh duduk
aku prefer ada car seat tapi ...car seat lagi satu aku tertinggalaritu basuh sbb sheena muntah ... huhuhuk
sila la bygkan keadaan aku yg beranak 3 ni...
adeihhh... camne nk banak lagi ni...





Adik yg sgt stubborn...


Big boy

Ketika keadaan masih terkawal



Sheena...


No comments: