Thursday, April 23, 2009

Kowang ni kat mana?????

Bila Kowang tgkkk...renungggg...rasa2 manala utan dara ni kan???
Suci...masih belum di cemari oleh makhluk2jahanam yg senget....
yg dengki melihat kecantikan ciptaan ilahi... padahal hutan bakau yg sgtla ngeri hujan hijau menghijau..... dgn kocakkan air setenang di kali....
percikan air anak2 ikan berenang dan suasana harmoni si pemancing dok mengadap tasik yg menghijau.... sgtla nyaman.......

(amacam... berbunga2 tak ayat aku...rasa nk muntah darah golek2 mati terus
rasa terawang2 tika membacanya...hahahar


Hijau kan???manala tempat ini???
Kagum tak???? aku sndr kagum ....
Aik...ada keta???? ADa Jay????
Kat mana tempat ini??? Misteri menyelubungi....
Inila depan umah aku... sebenar hutan dara hutan bukau kengkonon
hijau itu...... adalah lokasi depan umah aku...yg ada kolam...
isu yg hubby aku pertahankan nnnnnnaaaakkk gak beli umah tu masa dulu2

Cerita dia begini... dulu sesapa yg penah dtg umah aku la...maybe tk perasan depan umah aku ada kolam mini...sbbnya dulu masa bizday Jay tu...depan umah aku ni sgtlaaaa semak key!!!siap ditutup dgn zink besi... lalang2 pjg ....pendek kata ...aku tak kata... tk selera nk pandang......

pastu laki aku yg rajin tahap dewa ni pakat2la dgn jiran2 sederet umah aku gotong royong buang zink besi tu...tebas semak samun ....hutan belukar tu.... ...maka adonya....cantikla tempat yg semak buat sakit mata aku sebenarnya menengoknya menjadi tempat yg bersih , nyaman mata memandang....

banggala laki aku....

"tgk... dah cantik dah depan tu... kalau i nk memancing nnt at least u dah boleh nampak i dr dlm umah...tk le u risau sgt kalau i g memancing kat situ"

sambil sengih2 aku mengiyekan aje... cantik plak bila dah tk semak

hari demi hari depan umah aku ramai plak yg dtg meninjau..menikmati pandangan... memancing of cozla... menjala pun ada... sungguh tkde siviks.... ...abis la ikan dlm kolam aku tu mcm2la.... sampaila satu hariii......

celakak betul cha ya nun alif ni kan???? ada satu chinese guy bersama dgn jentolak besar yg mcm scorpion tu.... +pekerja2 banglanya... beramai2 selamba badak buat tanah depan umah aku mcm bapak dia ada kongsi mengerjakan tanah depan umah aku guna jentolak besar tu.... abis pokok mangga aku yg masih bayi itu... beserta pokok cempedak dan durian yg sgtla muda fresh di tanam 2 minggu sebelum tu.... di lenyek , di penyek2 oleh jentolak bangang di musnahkan guna jentolak...menjerit aku suwuh dia jgn jahanamkan rosakkan...tapi dia buat mcm aku ni halimunan kat tepi kren tu.... sedih giler siottttt

sbb hangin ...laki aku call MPSJ...buat aduan n call pengerusi persatuan penduduk...

serta merta MPSJ datang nenong nenong nenong.... sekali dgn president persatuan penduduk... maka terbongkarla pekong sebenarnyaaaa.... rupanya....jiran aku yg sebelah row btentangan umah aku cina yg sgt busuk hati merangkap naib president persatuan penduduk.... tak guna punya naib president ..diala punya angkara...dia dah leakkan info bgtau depan umah kitaorg ada tpt cantik n sesuai utk chinese guy tu buat project mega dia.... pastu dlm masa yg sama..spt biasa...dah nama pun cha ya nun aliff... dia buat semua ni sbb dia dpt ganjaran... dia yg dapat tapi tanah yg terbabit tanah depan umah kitaorg... cibai tak???

Tau projek apa chinese guy tu nk buat??? nk buat chinese seafood restaurant terapung atas kolam tu +kolam pancing berbayar.... betul2 depan umah aku.... kalau customer dia dtg sure parking depan umah aku...then sure... saliran perumahan jd tersumbat sbb dia nk sumbat sambungan antara parit ngan kolam tu sbb nk avoid ikan2 dr kolam tu keluar g parit.... hangin tak????? dahla kitaorg masa beli umah tu ...kena byr extra dr penduduk lain sbb nkkan privacy...tk nk rumah ngadap umah n n parking space extra sbb depan umah tkde apa2...tetiba jek malaun lahoba this guy suka suki nk buat project mega dia depan umah kitaorg...dahla tk discuss pun dgn kitaorg...

apalagi....silap besar la kan... laki aku mmg bab2 ni pantang di biarkan...abis segala org2 MPSJ dari org atasan, EXCO selangor, MB Besar s'gor dia gegar.... ambik ko.... semua dtg jenguk tapak sekangkang kera tu...hik hik hik...masa tu mcm pesta pecah tanah plak jadiknya... riuhla.... padan muka Cha Ya NUn Alif tu..... kena halau mcm anjing kurap tu jek... dia di beri amaran jgn sesekali mimpi nk usik tanah tu.....hahahhar...harun...!!! rasakan... aman dah

Pst: tak gak.... smlm lak ada 2 Cha ya nun alif baru lak dtg...dia bgtau dia adik EXCO Puchong DAP yg baru menang baru2 ni... nk buat projek gak kat tanah tu dia adik exco ke... anak sultan ke.. kakak menteri ke... ada aku kisah??? pedulik hapa aku!!!! beranila ceroboh tanah tu.... nk merasa kena mcm yg sebelum ni usikla tanah tu.... semenjak dua menjak tiga menjak Dal alip pa ni menang pilihanraya.... amboi3...suka suki jek jual nama adik badik suku sakat dia ekkkk

7 comments:

Mizz_Ila said...

melampau sungguh...aku suka pemandangan dia since aku 1st time dtg umah ko. tp kalau anak lasak2 kena alert selalu, kang x pasal terjun kat depan tu,.mau x jumpa2.

ayien78 said...

hehehehe...mmg dah sound hubby dah...manala tau dia plan adik badik buat terjun tiruk kat situ ...kes haru tu

emmm... mmg kena selalu pantau

FaizAmY said...

ayien..same dgn depan umah aku...tempat memancing oleh encik amy ku di depan umah...ehehe...depan umah aku ade sungai..dlm sungai ade udang galah...lepas dapat udang galah aku goreng..sedap woo dapat mkn udang galah goreng fresh...tp setakat 4 5 ekor je la die dapat..ekkeekee

Unknown said...

hye ayien...

Ms. Ayu said...

ish x tau lak ayien dpn tu ade swimming pool ori.... hmmmtul ckp ila tu,peh ni kene slalu pantau la menantuku tu, satgi kang ilang g berenang depan umah plak.... bahaya yien... beware slalu..

redrania said...

kasik gegar je ayien...geram sungguh dgr

kombat said...

aha ayien.. masa p bday party jay thn lps, ada gak hubby dok ngendap tasik ni. dia dok follow hubby shiem. tak sangka pulak besar eh. patut ramai beno org amik kesempatan. kalau buat tempat riadah, best gak :D