kan kowang tau aku skrg bz bebeno jual kasut boya tu
pastu.... aku pun naik heran...ari2 ada jek owang call nk beli...
masalahnya aku bukan tk mo jual....
aku dah tutup order...
yg aku sakit hati
ada satu customer tu...siap push2 aku..cakap nk dtg tgk stok in hand kat umah aku...pastu nk pilih mana yg dia suka...sbb dia pun nk jual kat opis mate dia....
hangin tak kowang... aku ni dah la sakit pala pk apsal la stok lambat smpi...
sengal otak nk jawap call hp dr customer lagi satu laaa... paling sakit hati... k reply sms yg byk tahap gaban.... ( reply sms sekali dua kali boleh sabar lagi...kalau sampai 10 sms berbalas2 beli pun tk... berasap tak???)
pastu dgn hp aku yg asyik2 mati...bateri dia dah tahap kronik... on jek..mati...on jek ..ko
tetiba ada satu hamba allah aka customer ni marah2 kat aku
dia boleh htr sms bunyik dia camni...
"Thanks for being too profesional to me. Well hope hope you can learn how to respect ur customer ya. Salam"
Aikkk??? takde ribut...takde hujan ...tetiba dpt sms bunyik
kot yea pun
nasib laki aku tenangkan...dia cakap...biarla...jgn layan.....
setau akula...aku takde tk layan customer aku walauuuuupun aku masa tu dah pening pala mcm nk meletup otak pk oder kasut2 boya tu... dgn supplier kejap mcm ni ...kejap mcm tu.....
still manis kan muka...still jawab elok2....
paling aku hangin...dlm nk beli kasut yg aku jual tu.... dia provoke aku...
dia cakap dia pun ada jual baju brand POLO... gred AAA mmg cantikla... dewasa nyer...
dia tgk aku pun ada jual..so dia cakap ambikla dr dia....
aku cakap..tkpelaaa.. supplier aku dah ada..lagipun aku malas nk beli byk2 supplier ni sbb takut tk terhandle..... dia boleh cakap...quality baju yg aku ambik tu maybe low qualityla... dia nyer lagi betterla... aku tolak dgn cara elok pun dia mcm marah2...
pastu yg aku tk tahan...siap nk dtg umah aku tgk kasut2 aku jual sbb nk compare quality..... nk pilihla... nk ambik la...
eiiiiiiiiiiiiiiii..... mencikkkkkk tak suka bila jumpa customer camtu....sakit otak!!!!
kasut tu kan aku dah terangkan seterang2nya....in hand dah sold out...
yg ada pun sbb dlm booking list..kalau booking boleh la dpt
kalau tk booking..... tk dpt jgnla marah2 plak....sengalll!!!!
11 comments:
sabar kak at=yien.. Biasa la ada customer memang camtue.. sumtimes kita tak sengaja nak buat dorg.. dan sumtimes kita tak bermaksud begitu..
*** kak, supplier kita org yang sama la.. kasut tue meamng delay kan..? katanya this weekk.. huhuhu..!!~~
Salam kenal ayien,
Daku pun penah berada di situasi itu...Order2 alih wat diam...tu takper lagi..Ni suddenly kata tak percaya laa..nnt tipu duit laa..
Senang je...tk caya, TAKYAH BELI ONLINE...senang kan.Naik fed-up jdnya...Nobody perfect kan..
kak ayein....
sabo yer... Bila baca cite akak nie...huis terasa susahnya nak handle lah. kimm yang tak beratus cam akak nie pun pening kepala! kadang-kadang melayan orang nie...memang macam2 perangai.
agaknye de competitor kot Ayien!saje sabotaj..sabo jela ye..niaga ni mmg cam tu kene face seribu mcm kerenah
lempang ja dia laju2 kak.
ayien...sng2 ko xyah jual kt dier...ko pulang jek deposit kt dier..bia die nanges x dpt beli kasut boya..nk cpt g lah butik..byr trus dpt xyah tunggu...x sabo2 la kan....rileks lah...kecoh jek..sume org pon menunggu...
sabo yien..nnti stress plak..hihihi
bykkan sabar ye ayien. adat dunia meniaga mcm ni la. kita ssh nk puaskn hati semua org.
sabar sabar..ko ni kalau naik hanatu aku takut wei..macam singa..hehehe
pening mcm2 ragam clients .. sabar yer ayien ..
sabo ayien...dugaan..aku pun hangin org camtu tp nak wat camne tu namanya ORANG X PAHAM BAHASA!
ayien, sabor ok..mmg niaga ni mcm2 dugaannya..anggap ni sbg cabaran key..moga success dlm biz demi mncari rezki yg halal tuk anak2..
Post a Comment