Wednesday, July 1, 2009

Aku dah bosannn aku dah bosannnnnnnnnnn

Actually aku baru pasan..lama betul aku tak update blog aku
sgt hectic jadual harian aku lately ni...handle bisness Crocs aku yg dah tunggang langgang
keje aku yg umpama halimunan... keje tapi mcm tk keje...
smpi la ni tkde official instruction bagitau aku sepatutnya kena posting department mana
huhuhuk...masa appraisal KPI pun boss aku cakap suppose dept aku tk perlukan aku sgt
sbbnya byk core function aku dah di bekukan sbb cost constraint!!!
aduyaiiii...abis aku nk buat apa ??hari2 pegi keje ...balik keje...camtu jek
so utk menyedapkan hati..dia bgtau bila dept kitaorg move out g new dept baru dia akan bg job function baru...huhuhuk.... I'm so depress !!! Tapi baru hari ni aku terdetik nk luahkannn

Satu lagi... psl bisness aku yg satu tu haiiih... sgt tunggang langgang jadiknyaaa
walauuuupun aku dah co operate dgn hubby sama2 buat
(sbb sebelum ni aku handle sowang2)
sebelum stok smpi dah ambik order...
bila stok smpi jek...mesti tk sempat asing2kan kasut utk pos
End up... ada yg lambat ambik kasut tk dpt kasut yg di order
ada yg pos punya tertukar dgn org lain...
nama plak semua lebih kurang...haru haiiiih....
yeala...setiap shipment customer aku bertambah ramai
bayangkan 600 ++ psg pun still stok tu tk cukup utk cater customer punya order
aku smpi pening kepala pikir hari2 mcm mana nk handle smoothly
bab customer kecik hati jgn cakaplaaa
suwuh reserve aku tlupa reserve..suwuh asingkan ada yg aku letak pastu aku lupa....
sbbnya dlm satu hari ..lebih dari 6 customer call aku remind itu ini...
bila aku smpi umah..aku dah tkleh recall "Apa ekk dia pesan tadi???"
unless dia call masa aku dah kat umah..so dat aku boleh check apa order yg dia buat tu...huhuhuk... kacau bilau laaaaa
Walk in customer pun sama... aku kan keje gak..so bila balik customer dah otw dtg umah
bila customer dah balik...dah pukul 10 lebih..aku pun dah letih...tu yg kasut ke mana...reserve ke mana.... harus di pikirkan method lain utk handle kasut2 crocs aku tu next shipment ni
P/s: to my customers..sowi sesgt la sbb kadang2 apa yg u all order tk dpt saya penuhi...
bukan sengaja .....hopefully u all memahami situasi akakkkk yg sengal ni!!!!

Isu bosan plak.... ntahla...
Lately ni rasa sgtla bosannnn tahap dewa lapan
sbbnya rasa rutin harian sgtla tk best!!! balik umah lepak dgn family sekejap jek..tetiba dah kena tido..esok kena g keje balik....
alangkah bestnya kalau ada bisness juta2... duit melimpah2.. tk de masalah nk pk psl hutang piutang...bil2 yg perlu di bayar... tk yah nk pk kena p keje pagi2...redah jam kl yg mcm *#@
pening pala balik keje harung jam kat tgh jln yg mcm hapa.... eiiiiiiiiiii!!! tensi!!!
hari2 suka suki g keje company sndr ikut jam kat dinding bilik tu
balik pun suka suki nk balik bila2 masa.... customer non stop dtg
bisness maju tah hengat...aiiiiii...angan2 aku mmg merapu...bila la jd kenyataan...
nk surrender keje skrg takutttttt
i'm not sure this is the rite time for me to quit my career...
but...i think I'm totally boredddddddddddd.... tk suka la hadap benda sama hari2
Uwwwaaaaaaaaaaaa

3 comments:

el said...

dlm dok serabot tu...leh plak g layan redbox ngan mak2 ayam...
kemain kongkek x igt segala eh
hehehehe

weiii..aku pun nak order gak kasut boye tu..ada lg x...hehehehe

FaizAmY said...

ehehee..sungguh sadis crite2 mu iteww...sabar erk..hope after this everything going smoothly...slow2 k...

Aida Amir said...

hahaha...ain, i know how u feel bebeh! ok la maybe situation aku lain sket ngan ko tapi bosan nyer level tetap samer kay...

p/s:ko memerlukan P.A tuk bisnes kasut boya ko tu?...aku tgh bosan cam cipan nih....hehehe