Thursday, February 11, 2010

Destinasi @ Pulau Payar

Pagi Di hotel


Ni merupakan trips pertama kami kat Langkawi...
tempat mmgla best tapi bila bab kena bawak budak2 kenit ni tak hilang dah bestnya
huhuhuhu... I do miss my single moment...time bujang2 dulu mmg heaven gila... bab snorkeling2 ni fevret aku beb
takyah di suruh aku mmg sedia menvolunteerkan diri utk join ... tapi tu zaman dulu...zaman kegemilangan mak nyah
sekarang ni dah zaman mak2 owang... zaman dah ada handbag tambahan... mmg jahanamla aku nyer plan trip ni
pagi bab nk kejutkan si Jinnis mmg susah.. mandi susah..siap punyala lambat... tiga budak kecik..payah benor
aku dgn jinnis pakai taram jek...dgn tk mandi pagi sarung baju mandi ... sarung t-shirt dah ... ready nk g
bas dtg kul 8.50pagi...tuwun g breakfast kul 8.30 pagi...sekali baru nk ngap...driver dah datang


"sapa Cik Noorul Ain???"


adeihhh terpisat2 aku telan jek nasi lemak dgn air oren aku...aku cepat2 suwuh mak ayah aku habiskan sarapan masing2
terkocoh2 la kitaorg lari masuk bas.... sampai jeti dlm 9.30 pagi... nk jln dari luar smpi bot dgn budak2 kenit ni tanpa stroller
mmg menyeksakan...rasa jauh berbatu2...nk suwuh jln sndr si kembar ni jln terkedek2 lagi
aku rasa kalau biar esok ptg baru smpi kat bot huhuhuhu...nk tk nak aku dukungla dgn susah payahnya...
bekal makanan, bag galas kitaorg pun boleh tahan berat...pelampung ada 3 utk sowang satu... kowang bayangkan



"cepat!!! aku suwuh bayangkan... termenunglak"
ngeeeeeeehhhhh










Lambaian Pulau Payar...
aku akan kembali ...kali ni
berdua only ngeeehhhh!!!!

Benci ini couple...sellfish tul... org lain boleh duduk...
sajer jek


Mulut menguap boleh sumbat itik... kowang tgk
sajer letak towel tepi dia padahal org semua tk cukup tempat


Nampak tk di dasar laut...
jinnis cakap ada ikan kurau besar....
aku snap jek padahal tak nmpk apa sbb sibuk tgk
Jaffriell dah meraung2 sbb kepanasan

Anak2 ikan.... sgt clear water kan???? no boya key
bila la aku dpt snorkell dgn bebas huhuhu

Jaff selepas dah mandi... shower pun air masin
dahla pepet aku pedih...bila cuci...auuucchhh!!!
perit sgt2 mak aiiii

Sheena dah kepenatan...dah tido dah...
jadi mangsa awek2 jepun bergambar....

Pemandangan dari tepi pondok kitaorg...
nmpk tk??? betapa jauhnya kitaorg kena jalan terus ke jeti...


Motif aku ...nk snap gambar baby shark yg hurung couple ni
tapi mana baby shark tu???adeihhh sengal la kamera aku ni
Sayup jek tgk bot tu... walaupun dah jauh air dia tetap jernih...
aku nk terjun laut lagi tapi laki aku tk kasi

Jay nangis...napa tah...dah lupa

Beautiful pics huh???? hahahhar

Jaffriell merenung lautan pantai dan laut yg cantik....
apsal kejap sgt aku berenang...Daddy ni kejam!!!

Aku suka dgn view Pulau Payar ni

Heaven utk snorkelling

Nampak tk ikan depan ayah aku???
best kan???jinak2 nyah.....

Ikan ni lalu celah kangkang aku jek...tu yg aku snap cepat2

Daddy... dah jadi telur masin dah Dy

Jaga2...kang ikan gigit kang...auwww

Atuk melayan cucunya
adeihhhh...abisla si kembar terbakar
panas dia lain macam

Gambar aku ekkk????
jgn tanya napa gambar aku skit....
aku jek tukang ambik gambar
harapkan jinnis....harammmmm..
takpela...maklumla mummy dh tk cantik dah

Me & Jaff

Interframe sekali...
Ema aka bibik aku yg vouge
adeiih...layan jekla...
baju sponsor by Ayien...koleksi zaman kegemilangan
ahaks
Sgt jernih airnya.....
kalau tk panas sgt mmg aku rendam jek anak2 aku semua

Sesi menarik ikan makan



Mak aku...tuwun kejap jek...tk tahan panas
terus naik tolong jaga bag

Tiga pelampung terapung

So hot!!!!!

Nenek baru nk tuwun laut...
atlast naik sbb tk tahan panas








adik yg tk sabar2 nk mandi...
dari mula asyik...kakak...jomla...

Sheena sebelum bertukar!!!


BERTUKAR!!! HEHEHHEHE saya sudah tukar uniform


Gila...panas2 terik mat salleh ni tuwun laut

Dah Sampai Pulau Dah


Sampai atas jeti...
Wow!!! this is so heaven... aku mmg suka tapi... aduhai...pandang brg2 yg aku bawak
tgk muka anak2 aku.... kompom aku tkleh nk snorkel sesuka hati mcm masa aku muda2 dulu
so... batalkan jekla niat nk mandi manda... kita angkut dulu brg2 ni yea cik kak
Jauh giler beb...jeti ke tpt kitaorg kena port tu.... perit sgt sbb bag2 kitaorg terlalu byk...
anak2 lagi kena dukung...mak ayah aku mana larat nk tolong angkut diaorg... tu pun ayah aku gagahkan gak
sampai sakit balik tgn dia... ayah akukan baru operate tgn dia yg patah tu...terkucil besi dlm tgn ayah aku
adeeihhh..sian ayah... hehehehehe
lepas port brg2... bagi budak2 makan.. dah tukau baju renang bagai...
aik??panas terik weiiii bila nk mendung ni...??tunggu2
tak teduh gak aku gamble jek terjun bawak semua owang g berenang...
hahahahar... semua anak aku terbakar dah kulit masing2
pakai banana boat bagai pun tkde makna... kembar main air kejap jek dlm 30 minit
Jay jek stay smpi kiatorg naik baru dia ikut...
best giler... snorkeling sambil2 main2 dgn ikan.... ikan dia mmg jinak... sgt manja gitu..
ayah aku berjaya tangkap pki tgn tapi masa tu kamera dah angkut naik kat bag
kejap masa berlalu... 2.45 ptg dah kena kemas2... dah nak balik....
Best tapi memenatkan...
Not adviseable utk angkut anak2 yg kenit2 macam kitaorg ni melainkan ramai ahli keluarga yg boleh menolong
aku suffer giler g trip ni.... serik pun yea gak...
next time nk dtg berdua jek dgn jinnis...anak2 dok hotel hahahahahar..





Sesi menyusu dulu ekkkk
jgn tanya napa anak2 aku dgn Daddy dia
sbbnya Mummy dia sibuk snap gambar
kalau tak tkdela gambar2 ni


View yg cantik utk di share dgn kowang



Rimas aku tgk anak2 aku dgn life jacket ni
eiiiii...panas giler wokey

OTW g Pulau Payar


Dalam bot plak.... Jay dah mabuk laut....merengek2 ...jap2 nangis....
si kembar Jaff dah belayar dah...aku rasa sbb pening gakla dia tido tu...
Sheena pun sama...peningkan mabuk laut kot...merengek2 at last tido atas badan Daddy dia
otw g pulau... about 45minutes..Jay muntah....
Uweeek...nasib sempat tadah dgn plastik..... lepas muntah maybe lega...dia tertido
arggghhh!!! lega rasanya semua tido....
lama gak nk smpi pulau tu...about 1 hr & 45 Minutes....


eiiii....terseksa gak...
sampai2... hah??? kena keluar bot..pastu naik bot transit???
aduyai...ngeri siut...dgn bag berat lagi..pelampung bagai..bekalan makanan
baby2 aku yg mamai2 baru bangun tido... mak ayah aku ...
pastu kena tambah pakai pelampung ...dah mcm robocop dah...mmg beratla...
masa nk masuk bot transit tu cuak giler aku
manala tau tergelincir terus terjun laut aku dgn baby aku nnt


uwaaaaaaa.... carik nahas betul trip aku ni.....
atlast selamat smpi di jei pulau... wow.....
mmg best... cuma adventure masa nk naik jambatan naik...horror gilerrrr


Jaff sudah selamat smpi di pulau.... tido nk hilangkan mabuk


Jay ngan jasseena yg merengek separuh jalan




Abaikana muka aku yg tak mandi pagi ahaks








Okayla...tu jek ... sesi Pulau Payar bersambung dgn sesi makan Laksa Power

Jumpa kita di episod akan datang.......chowwwwwwww babeh


5 comments:

Unknown said...

pergh...heaven view beb...
biasala..family trip kan..mg la mcm ni..hehehe....sian budak2 tu sunburn gila.. :) tp maintain comel..heehe....naper gmbar mummynyer sikit benau ni.hehehe
mcm best la pulau payar ni...nak test ry cuba g snorkling juga la...walaupon makcik tkt air! hahahaa

el said...

hapeing gilo tgk korg..hehehe

Ms. Ayu said...

cantek giler payar island yien...
yang paling daku geram si shinaaaaa yang cm anak jepunnn... ya allaaaaahhhhh.. cumelll nya anak dara tu... cm nak kunyah2 jek dia.. geram tau tak....

Unknown said...

seronoknyaaaaaaaa......
nampak gayanya kalau i bawak handbag for sure i x dpt nak berenang kat payar tu....sangat best...i like ur pic..

Unknown said...

wargh..best wei!nampak gaya aku kene pegi ber2 la pulau ni..budak2 kasik mandi pool otel sudah wakakaka

psst; mmg sgt vouge Ema ko pakai baju tuh ekeke