There was an error in this gadget

Thursday, August 19, 2010

Aku lari rumah...huhuhu takde sapa carik pun!

Salam Pagi Jumaat... mlm tadi camne??? penat tak hari ni nk bgn bgn pagi???? jgn salah tafsir...aku tanya kowangnyer aktiviti amal ibadat di bulan mulia ni...bukan tanya yg lain2... =P
aku seperti biasa..di tahun2 yg sudah mmg aktiviti tahunan... bulan mulia mesti jd benda yg sama.. tak suka terjadi tapi ntahla... isu kecik tapi jadi besar sbb takde consideration dr pihak yg satu lagi.... maybe pose2 ni menduga keimanan aku ke...kewarasan suami aku ke...ntahla labu mak malas nk interpret lagi..mata ngantuk tak cukup tido lagi... bengkak mcm telur puyuh... ala nangis2 keluar air mata darah sekali pun , dia bukan pedulik.. aku lari rumah tak balik2 pun dia buat dek jek..apa ada hal... huhuhu... sedih betul... benci!!!

Jgn yer kwn2..adik2 di luar sana... jgn jd mcm scenario mcm ni...kita ni bila dah kawen semua pihak kena pikir... macam aku selalu pikir.. kalau aku jadi camtu nanti mcm mana... cthnya macam kes terpencil aku ni... semua sedia tau aku ni anak tunggal...
** kasi canla sbb adik aku kecik lagi... darjah 2. so mak ayah aku ada aku jekla ...anak pompuan kandung yg mereka ada. so since kawen ni...maklumla dah dok umah sndr..ada anak2 kecik.. mmg aku akui aku jarang jenguk diaorg... si suami ada mak yg tinggal dgn kakak dia..adik dia pun hujung minggu sentiasa ada temankan dia... aku selalu highlight ... aku kena selalu jenguk2 mak ayah aku tu ...sbb kalau aku tk jenguk...sapa lagi nk jenguk diaorg... as usual.. isu kecik hama mcm kuman mmg jd besar bila tkde sefahaman. Bila dah hilang komunikasi yg baik... tu yg bini lari rumah tu..hah macam kes ni la hahahahahar ** nk hiburkan hati sndr

Sila yer adik2.. jgn tiru ini perangai...sila jgn sell fish atau dlm bahasa lain "jual ikan". Bila dah kawen... maknanya kita kawen sekali dgn ahli keluarga nya. bukan anak org dah di ambil..mak ayah dia tolak ketepi ...no-no...jumpa di neraka jahanam yer.. jgn... oleh itu kawan2 yg di kasihi... bila kita ada mak mertua.. bapak mertua...sila buat sistem giliran... tak bolehla...ko dah dapat berbuka dgn keluarga ko...tiap2 minggu ko nk dgn keluarga ko jek kan.. jgnla mcm tu beb. abis pasangan kowang tu dah jadi anak yatim piatu??? tak yah balik umah keluarga dia?? dia kena asyik beralah jek??? sebelum pose turn ko...seminggu pose turn ko... minggu ke 2 pun nak turn ko ...baik takyah panggil turn... panggil semanjang jek giliran ko...ni contoh yer adik-adik...kawan2...contoh kes2 terpencil. kisah sebenarnya telah di tambah garam dan gula kasi sedap skit


adeihhh... sedih ...sedih...
hari ni tambah sedih...tpaksa balik rumah gak selepas lari rumah sbb terlupa bawak berus gigi
paling best masa lari sarung selipar jek...so takan nk g keje pki selipar di kaki??? baju dahla tersalah ambik... sesopan tak hengat... lupa lak jumaat hari kasual kat opis... so ..subuh2 adam kul 6.30am aku smpi gak kat umah utk berus gigi n ambik kasut....best part...aku dah merajuk membawa hati yg lara... dia boleh sedap jek nyenyak tido....!!! mencikkkkkkkkkk

Pst: kisah di atas tkde kena mengena dgn citer aku lari rumah....just nk share kebenarannya jek... kalau kena mengena pun skit2 jek... isk isk... nk kasi kesedaran bagi org kat luar sana...
=>

8 comments:

Ƹ̵̡Ӝ̵̨̄Ʒ tinieƸ̵̡Ӝ̵̨̄Ʒ ♥●•٠·˙ said...

hehehe
ni kes sape eh?

ayien78 said...

kes lari rumah...mmg kisah benar...tu kisah aku !!! huhuhu

NenekPenne said...

alahai..kesian ko ayien... tapi betullah..jangan selfish...fikir jugak perasaan orang lain....

el said...

hahahahaha ayien ngan lari dr rumah x dpt dipisahkan...sabo ayien..ko ni sensitif la..cool bebeh cool hehehehe

ko byk kali buat tu psl org tu x fedulik ko dah..lenkali noted jgn buat gitu ok dear...sian anak2 hang...:)

ayien78 said...

nenek... sakit hati ... mencik sgt ..tak suka tak suka tak suka... suka sell fish!!! huhuhu...jom bbuka sama nak???
El
alah... anak2 aku dah tido dh masa tu.. biarla...next time nak lari betul2 smpi dia takleh jumpa ...
benci!!!!!!

Lyana said...

adeh...sedih btol..tapi memang lagi sedih kalo kite majuk laki buat dek jek...

tapi nak wat camno..sabo jelah akak... nak taknak..tempat isteri adalah di sisi suaminye juga...

fazilzura said...

beb .. awat nye ni ?

sabo key .. now syurga ko di bwk tapak kaki cik somi ..

ko bincang le bebaik .. sure dia ok punye...

* beb , sib baik ko balik dia zzzz.. kalau dia x dak ? kan ke haru ..

ayien78 said...

Lyana
hahahahar...akak kan mengong... tu la.. tah hapa2 tah kan..tapi bagus gak sbb atleast lepas tu hubby alert... yg benda2 mcm ni sensitif. end up. kitaorg berbuka pose di umah parent akak and sabtu ptg mil n sis in law plak dtg bbuka d umah kami..peacely and harmony ever after... =)
Zura
laki aku marah2 dia... dia jarang kuar rumah...dia suka reverse physcho... silent war...mmg tak suka sbb susah bila nk cakap apa2 benda penting...nway.. katakan yearly event... so ok ler dah ok dah ...hopefully takler ada edisi lari umah lagi bulan2 pose camni =P