Sunday, January 15, 2012

mee udang puncak jalil mari

Nyum.nyum.... Sila..sila..jemput mkn... Aku ntah kenapa lately ni asal weekend jek aku akan masak..merapu2lah menunya...hahahahha...

Smlm tbaca artikel dlm kosmo psl mee udang mak jah kat kuala sepetang...perghhh..teringat2 kemanisan udangnya..nk g jauh sgt..mahal lak tu..rm17sepinggan..so aku surf resipi dlm tenet..jumpa la plak...

Taraaaaa...kaler jadi..warna sama..rasa???kureng skit..aku rasa kena rebus byk skit udangnya...hubby aku kata kena bubuh udang kering..ntahla... Semua resipi aku jumpa x pki pun udang kering...x pe..nnt nk cuba buat lg...

Rajin2 masak...sekali makin rajin plak bdn aku tambah sihat...tkleh jd ni.....

**teringin nk cuba???resipinya...
Kowang taip ajer kat search google tu
"mee udang kuala sepetang resipi"
Pastu...pilih ajela resipi yg berkenaan... Hahaha
*aku rasa ada rahsia nk buat camne...tu sbb diaorg x share dlm tenet..kan..kan..kan???
Published with Blogger-droid v1.7.4

3 comments:

Unknown said...

aku teringin nak buat tapi nanti jadi mee bandung .resepi lebey kurg..selalu laki aku suh buh potato lecek..bg pekat (dah cam mee rebus la plak)hahaha

el said...

wahhh sekali ada menu plak kt blog hang rajin plak nok...
terliur tgk mee udang ko

mee udang ni ada mcm2
kalo betul2 pure mee udang just pki air rebusan udang sj..xde tambah tamato ke..ubi keledek ke..nk bg pekat.ntahlah masing2 pya menu der

ayien said...

bibu... kalau letak kledek tu mee rebus kan???? ntahla aku pun pinjam resepi dlm tenet

el..
aku teringatkan mee udang mak jah..rasa dia sedap..manis udang...

aku tgk kena bubuh sos tomato...so sebenarnya bubuh ke tk??? emmmm bg resepi ko ..nk try lagi seklai nnt